Stiai ca nici pana in ziua de astazi nu s-a descoperit ce este cu memoria? – Unde se stocheaza, cat dureaza, ce este? … De rezolvat > cum retine si uita mintea umana. Este acelasi proces reversibil sau sunt doua procese separate?
De fapt ce legatura are memoria cu web-ul? Marea legatura este in ceea ce inseamna un site memorabil. Degeaba cheltui bani sa aduci vizitatori la tine pe site, degeaba te chinui sa creezi continut, sa fii in fata, daca nu esti MEMORABIL.
Avem un site care are “de toate”. Are atat de multe gadget-uri incat pot sa accesez orice prin acel site. De fapt eu actionez asa ca sa pot satisface nevoile fiecarui utilizator. Nu sunt doi asemanatori ca si comportament si ca preferinte. Pun pe site TOT ce are si concurenta, astfel incat sa nu imi scape nimic. In acest moment riscul cel mai mare este ca am atat de multe incat nici una din ele nu este MEMORABILA. Pierd posibilitatea ca utilizatorul sa ma regaseasca la el in cap.
Am un site mic dar care a fost regasit in Google dupa cuvintele “marketing online”. Important e ca utilizatorul sa retina ca a gasit ceva care i-a folosit acolo. Si poate nu retine numele sitului insa stie ca daca cauta pe Google acele cuvinte ajunge la acel site care ii e de folos. Sunt primii pasi pentru el in a invata situl si pentru mine de a-i oferi un brand pentru mintea lui.
Sa nu uitam ca mintea … uita. Dupa o perioada legaturile cu un site se fac prin chestiuni memorabile. “Acolo unde am vazut o poza anume, am ajuns cautand ceva anume, avea un script care imi placea., etc”. Un site poate fi usor recunoscut ulterior mai repede printr-un punct rosu sus decat prin forta si creativitatea unui articol.
In primul rand citirea pe Internet se face prin “scanning” si “skimming“. Ochii cauta cuvinte tari sa absoarba contextul lor. Cauta titluri ca sa rezume o pagina de continut. Ochii de asemenea evita zone aglomerate si in miscare. Cu alte cuvinte, citim un articol Internet de 5 ori mai repede decat daca ar fi printat, ignoram voit restul de text si reclamele. Siturile cu foarte multa informatie in ele s-ar putea sa nu fie atat de atractive pentru cititor. La fel cele care agaseaza cu reclama in locul de interes. Mintea cauta sa se relaxeze si nu sa fie fortata. De aceea tot ce inseamna audio / video care preia o parte din efort este binevenit.
De multe ori vrei dar nu poti. Te chinui sa iti aduci aminte si simti ca asa e , dar mintea zice NU. Blocajele survin de multe ori in urma unor lipse de asociere. De aceea este bine in web sa asociati imaginile siturilor cu personaje, cuvinte, desene, care sa produca legatura emotionala cu utilizatorul. Nu este de ajuns sa scrii sus cum se numeste situl si sa te astepti sa fii retinut.
Folositi pe situl vostru imagini si incercati sa fiti cat mai personali. Putine situri din Romania folosesc pozele macar la sectiunea de contact. Este mult mai simplu pentru un utilizator sa faca legatura cu situl vostru in contextul mass media al zilelor noastre (emisiuni TV, aparitii in reviste si ziare) . Puneti poza la articolele care le scrieti daca este posibil. Puneti linkuri catre cine a scris articolul si nu uitati ca pozele sa le faceti in firma. Confera credibilitate!
Concluzia ? Ce e rau se tine minte mai usor. De aceea este usor sa iti faci si publicitate negativa ( care pe Internet poate fi o componenta de marketing pana la un anumit punct ) . Pentru ce e bun trebuie sa te lupti mai multi. Insa aveti la dispozitie nu mult timp sa captati utilizatorul si sa il faceti sa va tina minte. Intrebare : oare veti tine minte acest articol ?