O campanie poate costa între 1.000 şi 200.000 de euro, în funcţie de complexitatea businessului
Tot mai multe firme, în general cele care activează în domeniul IT&C, au descoperit potenţialul dezvoltării afacerii prin intermediul internetului. Există mai multe modalităţi de promovare, însă condiţia de bază este să îţi construieşti un site, astfel încât să potenţeze celelalte mijloace de promovare folosite pe internet.
De exemplu, dacă vrei să te promovezi activ într-o anumită comunitate pe internet, trebuie la rândul tău să oferi suport pentru respectivul segment ţintă.
Costurile depind de ceea ce-ţi propui să obţii şi de publicul pe care îl vizezi. Costurile pleacă de la 1.000 – 2.000 de euro pentru un site simplu în care se realizează o prezentare generală a firmei şi pot ajunge la 100.000-200.000 de euro pentru o afacere online de interes general, promovată activ, care îşi propune să se adreseze tuturor navigatorilor de internet dintr-o regiune. Cel mai sigur mod de promovare a unei firme din domeniul IT&C este oferirea de conţinut relevant pentru publicul ţintă, iar asta poate însemna informaţii detaliate şi de calitate, referitoare la produsele şi serviciile oferite, sau articole şi instrumente interesante în domeniul vizat, în funcţie de natura afacerii respective. Numărul de vizitatori reprezintă un alt factor important pentru succesul unei campanii pe internet, şi, implicit, a dezvoltării afacerii. Atragerea unui număr cât mai mare de vizitatori din cadrul publicului-ţintă, se poate face prin optimizările pentru motoare de căutare, campaniile de conţinut, link-uri cu alte site-uri din domeniu, şi postarea de conţinut de calitate prin portalurile cu relevanţă în activitatea respectivă.
O campanie pe internet este de 10 ori mai ieftină decât una clasică
Comparaţia costurilor unei campanii, între ziar, TV, radio şi internet, este foarte greu de făcut, pentru că cea mai mare parte a unui buget clasic de marketing constă în costuri legate de cumpărarea de spaţiu publicitar (pagină, spaţiu de emisie sau metru pătrat de expunere). În cazul unei campanii pe internet, costurile vizează producerea de conţinut de calitate şi efortul activ al echipei de promovare care desfăşoară activităţile eficient. Diferenţele sunt generate de însăşi obectivele urmărite cu cele două tipuri de instrumente, şi anume trebuie decis dacă accentul cade pe notorietate sau relevanţă. Promovarea clasică realizează expunerea mesajului la un public cât mai larg, nu foarte bine conturat pe o nişă de piaţă, în timp ce promovarea web urmăreşte expunerea mesajului strict către publicul potenţial, interesat de mesajul respectiv. În general, se poate spune că o campanie pe internet este de 10 ori mai ieftină decât una clasică, dar să nu uităm că ceea ce obţinem este expunerea relevantă către un public restrâns, cu efecte pe termen scurt. Ceea ce obţinem prin marketing clasic este o notorietate în rândul unui public mai larg şi cu efecte pe termen mediu sau lung.
Cum arată publicul-ţintă al unei campanii pe internet
În mare parte, acesta este un bun cunoscător al domeniului, aşa că un efort de promovare activă pe internet trebuie să ţină cont mai ales de diferenţele din cadrul populaţiei de internauţi. La capitolul aspecte comune, putem spune că toţi ştiu să folosească un computer, au un grad de educaţie peste medie şi sunt cunoscători de limbă engleză cel puţin la nivel de începător. Ceea ce îi diferenţiază sunt vârsta, domeniile de interes, profesia, ora la care accesează internetul, durata medie a sesiunii, site-urile pe care intră, reţeaua prin care se conectează sau viteza conexiunii. Pe baza acestor informaţii, se poate determina profilul utlizatorului, astfel încât canalele de promovare online alese să aibă impact mare.
Destul de bun articolul… doar ca internetul nu targeteaza doar un public tinta, imaginea firmei poate creste la fel de repede in mediul online, aducand mai multi clienti poate chiar decat in mediul real. Asta depinde si de domeniul de activitate.