Cum iti poti garanta rezulate pentru afacerea ta cu o listare eficienta pe motoarele de cautare
Sa obtii o listare buna pe Google, sa apari in rezultatele cautarii pe prima pagina, acolo unde este ce mai relevant de fapt, nu mai este de mult facil, este o provocare, si trebuie permanent sa tii pasul cu tot ceea ce presupune acest domeniu, ultimele modificari in algoritmi si tehnici. Dar acest timp si efort investit in aceasta directie isi arata roadele, si mai ales daca este facut cum trebuie, ele vor fi pe termen lung. Promovarea cu ajutorul motoarelor de cautare este una din metodele cele mai eficiente prin care iti poti face afacerea cunoscuta, sau brandul tau personal, poti vinde produsele si serviciile tale, sau te poti face cunoscut ca antreprenor.
Desi oricine isi doreste site-ul pe prima pagina a cautarilor, evident acest lucru nu este posibil, si atunci doar daca stii exact ce anume trebuie facut, ce cuvinte cheie sa folosesti, ce stratege sa adopti, poti obtine acest rezultat.
Cum promovarea pe motoarele de cautare are un impact major asupra site-ului si afacerii tale
Vasta majoritate a oamenilor ajung la paginile web dorite folosind un motor de cautare, fara existenta acestora fiind aproape imposibil ca cineva sa gaseasca un site, ceea ce explica si succesul fabulos de care acestea s-au bucurat de la inceputul internetului, in special Google. Acesta este de fapt si cel mai targetat motor de cautare pentru promovarea unui site si atragerea de vizitatori catre acesta.
Un motor de cautare in mare se ocupa cu scanarea si indexarea site-urilor noi, a continutului acestora, si cu redarea acestora pe baza unor algoritmi complecsi fiecarei persoane care efectueaza o cautare dupa anumite cuvinte cheie. Tinta lor este sa ofere cele mai bune rezultate, cele mai relevante, pentru persoana care efectueaza cautarea, de aceea si acesti algoritmi, sau „reteta’ pe care o folosesc pentru a furniza cele mai relevante rezultate este in continua schimbare si o adevarata provocare pentru specialistii din domeniu, si antrepenorii care doresc sa fie activi pe Google si sa atraga vizitatori. Aceasta schimbare permanenta, ceea ce ieri era valabil, azi poate nu mai este, inseamna ca acest lucru nu se poate face dupa ureche, cel mai bine este sa fie facut de catre specialisti care sa cunoasca bine domeniul, sa fie la curent cu tot ce apare ca noutati sau tehnici si unelte, dar se poate foarte bine ca si tu ca antreprenor sa fii cat mai versat si familiarizat cu acest domeniu, cheie pentru oricine vrea sa reuseasca in economia digitala.
Cum se face o optimizare reusita pentru motoarele de cautare
Optimizarea unui site, promovarea lui pe motoarele de cautare, presupune in primul rand o munca de analiza, de cunoastere a tehnicilor si instrumentelor pe care le poti folosi pentru a identifica cuvintele cheie relevante, a actiunilor si rezultatelor concurentilor tai, identificarea site-urilor pe care ai putea plasa link-uri astfel incat sa iti creasca relevanta propriului site si a vizitelor directe din partea oamenilor. Este nevoie de o intelegere a mix-ului de tehnici de marketing online pe care le poti folosi in promovarea pe internet, cea folosind motoarele de cautare fiind doar una din ele, identificarea ponderii si specificitatilor aduse de catre un motor de cautare in atragerea vizitatorilor catre site.
Ideal este, si chiar imperativ as putea spune, ca atunci cand se realizeaza un site acesta sa fie gandit din start cum sa fie optimizat pentru motoarele de cautare. Aceasta se mai numeste si „optimizarea on-site”, adica o serie de actiuni si de elemente pe care le pregatim pe site pentru ca acesta sa aduca rezultate cat mai bune pe motoarele de cautare. Exista tot felul de detalii care puse la cap la cap pot duce la rezultate semnificative fata de un site de proasta calitate, neoptimizat. Ele presupun includerea de cuvinte cheie relevante in continutul site-ului, acesta trebuie sa aiba anumite dimensiuni potrivite, cuvintele cheie sa aiba o anumita densitaate. Optimizarea link-urilor, crearea unui sitemap, eliminarea erorilor de pe pagina, a link-urilor lipsa, fac ca un site sa fie cat mai potrivit pentru listarea in motoarele de cautarea ssi cresterea sanselor ca acesta sa apara in primele rezultate.
De aceea o firma specializata de design web, care stie ce face, ar trebui sa a-ul aiba in vedere aceste lucruri pentru a fi cu adevarat niste profesionisti. Daca cumva site-ul a fost realizat de catre persoane mai putin pricepute, acest lucru se poate remedia de catre o echipa experimentata, care sa il optimizeze, dar acest lucru va fi cu mult mai greu si mai costisitor decat daca s-ar fi facut de la inceput asta.
Exista si o optimizare pentru motoarele de cautare „off-site”, care implica si ea o serie de pasi si de tehnici care sa faca site-ul cat mai „atractiv„ pentru motoarele de cautare. Aceasta include in mare inscrierea in directoare specializate, generarea de link-uri catre site, plublicarea de articole pe bloguri cu link, retele de socializare, si multe altele. Conteaza mult si calitatea vizitatorilor unui site, degeaba avem un volum mare daca aceste vizite nu se transforma si in vanzari, in bani. Cu cat cei care ajung pe site sunt mai potriviti, mai relevanti pentru ceea ce ai de oferit si doresc sa treaca la actiune, sa cumpere ceva, cu atat este mai bine pentru afacerea ta. Astfel de rezultate pozitive nu se obtin usor, peste noapte, este nevoie de un efort, si de ceva rabdare, rezultatele nu se vor vedea imediat, trebuie perseverenta.
Beneficiile reale ale cuoasterii acestui domeniu
Vei intalni cu siguranta multi termeni noi, cuvinte tehnice, concepte, insa te asigur ca ele, odata intelese si mai ales puse in aplicare, isi vor arata utilitatea prin rezultatele pe care le vor aduce. Chiar si apeland la specialisti care sa se ocupe de acest lucru, ceea ce este o decizie foarte buna, pana la urma cu cat vei stii mai multe legate de acest domeniu, cu atat va fi mai bine pe viitor pentru ca te va ajuta sa iti gandesti afacerea si actiunile adaptat mediului online, care este extrem e dinamic, si de provocator, de o necesitate tot mai mare pentru tot mai multe afaceri si intreprinzatori.
O strategie smart de prezenta online a firmei tale, sa a ta ca persoana, antreprenor, iti va cladi un brand, stabil, pe termen lung, iar un site bine realiat, optimizat, va reprezenta canalul tau principal de comunicare si de interactiune cu publicul tau tinta. O treaba bine facuta inca de la inceput cu privire la construirea si realizarea site-ului va aduce cu ceva rabdare si cunostinte posibilitatea unei dezvoltari sustenabile, prin care lucrurile sa prinda momentum.
Nu stiu cum merge cu aceasta listare pentru ca la mine nu prea a mers !!! Succes tutoror care incearca , poate eu am asteptat rezultate intr-un timp prea scurt !!!!