In filmul “I, Robot” cele trei legi ale roboticii ale lui Asimov dau gres deoarece robotii ajung la concluzia ca oamenii isi fac singuri rau si trebuie protejati de ei insisi. In acelasi mod o agentie web ajunge la concluzie ca multi clienti isi fac singuri rau in dezvoltarea site-ului companiei lor.
Cum reusesc clientii sa-si faca rau singuri?
De cele mai multe ori de vina este lipsa delegarii proiectului unei persoane responsabile din cadrul firmei. Aici intervine teoria ca 2 capete sunt mai bune decat unul si 3 mai bune decat 2 “and so on and so forth”. Teoria este buna in cazul unui brainstorming dar proasta in cazul managementului unui proiect.
Situatie reala: directoarea de marketing da “bun de tipar”, se implementeaza designul, se introduce contentul, site-ul e gata de lansare si intr-o sedinta directorul de vanzari vine si spune ca tot site-ul e facut gresit incepand de la design si pana la continut. La prima vedere ai spune ca este vina directorului de vanzari ca nu s-a implicat mai devreme in proiect. La o a doua vedere responsabil de proiect era directoarea de marketing si greseala a fost ca nu a implicat toate departamentele in luarea deciziei de a avansa cu proiectul. Se poate merge si putin mai departe cu gandirea si poate fi acuzat directorul general pentru ca e delegat responsabilitate departamentului de marketing si apoi a aprobat comentariile celor de la vanzari. Insa, pe fiecare proiect in parte este si intotdeauna va fi responsabil managerul de proiect, deci vine o poarta el. In aceasta situatie agentia de web design a renuntat la contract si la client si se pare ca a facut bine deoarece au trecut 5 luni si clientul respectiv inca nu si-a lansat nici un site.
Care e solutia?
Solutia este ca persoana responsabila din partea clientului sa consulte si sa transmita catre agentie doar ce este aprobat intern de toate departamentele(sau toate persoanele) implicate. Project managerul din partea clientului trebuie sa fie responsabil de bunul mers al proiectului si sa-si asume pozitia de filtru intre agentie si colegi/sefi.
Ce poate face agentia web?
Una din problemele discutate de noi la prima intalnire cu clientul este responsabilul de proiect. Informam clientul ca persoana aceea este cea care ne va spune noua ce se doreste si este purtatorul lor de cuvant in colaborare. De asemenea informam ca noi vom comunica cu doar o persoana din firma clientului pe care acesta o desemneaza.
In concluzie de bunul mers al proiectului de dezvoltare a unui site este responsabil atat project managerul din cadrul agentiei cat, mai ales, cel din cadrul firmei clientului. Spor la munca si mai multa responsabilitate!