Ce este un site web si de ce este necesar sa ai si tu unul?
Daca in anii 90 internetul si seite-urile web erau ceva destul de inaccesibil, privit ca o noutate, in ziua de astazi acestea sunt parte din viata noastra, iar ca afaceri, sau ca antreprenori, ele sunt abolut vitale pentru a fi prezenti cu adevarat pe piata. Nu exista aproape nici un domeniu care sa nu putem spune ca are nevoie de un site web, si in general de o strategie de promovare si de brand online. Concurentii tai cu siguranta au deja unul, sunt activi online, si atunci pentru a fi si tu cel putin la acelasi nivel cu ei, va trebui sa te asiguri ca iei aceleasi masuri si ca iti asiguri astfel succesul si dezvoltarea pe viitor.
Ele nu mai sunt apanajul doar al companiilor mari, al celor din afara, ele sunt un instrument folositor de la persoane fizice, antreprenori, artisti, pana la firme mici si de orice alte dimensiuni. Internetul a constituit un mod de promovare foarte accesibil si mult mai ieftin, mai ales atunci cand bugetele avute la dispozitie nu sunt foarte mari.
Cu evolutia din ultima vreme a tehnologiilor si a intrumentelor de realizare a unui site web, ele aproape ca pot fi facute de catre persoane fara experienta, dar desi la prima vedere acest lucru este adevarat, in practica el nu prea se dovedeste o solutie. Fiecare afacere isi are specificul ei, fiecare piata are anumite provocari, un anumit contexr, si pe langa asta este foarte greu pentru o persoana care nu este profesionista, care face aceasta la modul amator, sa tina pasul cu toate schimbarile si cu toate noutatile aparute pe piata tehnologiei si in domeniul specific de activitate. Ca si cu orice alt domeniu, este de preferat sa apelezi la un profesionist,poate nu neaparat cea mai mare firma, care va cere si multi bani, dar oricum o persoana sau o firma care a mai facut site-uri, care poate veni cu solutii concrete si aplicate. Realizarea unui site nu este o actiune singulara, l-ai facut si gata, ai scapat, el trebuie apoi intretinut, dezvoltat, si mai ales, promovat corespunzator.
Acesti pasi pornesc de la identificarea adresei web la care sa te gaseasca clientii, a adresei de email prin care pot lua legatura cu tine, a celor care sa iti gazfuiasca site-ul odata realizat. Avand aceste puncte de conexiune cu clientii, cu piata, si nu doar acestea, ci si altele, cum ar fi social media, lor le va fi mult mai usor sa interationeze cu tine, sa afle ultimele oferte si preturi, sa faca achizitii.
Cu cine sa realizezi site-ul?
Am mentionat pana acum elemente precum domeniu, gazduire sau hosting, realizare de site, promovare. Sunt firme care le ofera toate acestea ei, sunt firme care sunt specializate doar pe anumite lucruri. De obicei nu este nevoie intotdeauna ca firma care relizeaza site-ul sa ofere si gazduirea si domeniul, ele pot fi furnizate de catre alta firma. Insa de obicei este de preferat ca cei care realizeaza site-ul sa fie si cei care se ocupa de promovarea acestuia, si in general ei trebuie sa aiba o atentie inca de la inceut catre tot ce inseamna promovarea online, prin motoare de cautare, ceea ce se numeste optimizarea on-page. Daca dupa realizarea site-ului vei apela la alta firma sau expert care sa faca promovarea, atunci acest lucru s-ar putea sa fie mult mai dificil si mai costisitor, si sa dureze mai mult. E bine de constientizat faptul ca doar avand un site, nu este o solutie, fara o strategie de promovare a acestuia consecventa, in care sa cladesti un brand si o baza solida de vizitatori. Trebuie avuta si rabdare in acest sens, rezultatele nu vor aparea peste noapte, ele sunt dependente de diversi factori precum concurenta, piata, comportamentul consumatorilor, bugete alocate, strategii de promovare. Aceste lucruri nu sunt simple, ele necesita si timp pentru a fi invatate, dar sunt lucruri care sunt o investitie buna pe viitor. Iar un antreprenor de succes va trebui tot mai mult sa cunoasca, sa fie familiar cu aceste concepte, tehnologii, pentru ca ele sunt parte integranta a afacerii sale. Nu mai sunt de mult un lux, ele sunt o necesitate.
Investitia pe care o faci in site si in promovare,daca este facuta cu cap, si cu ajutorul unor specialisti, isi va arata folosul. Fie ca vorbim de un site de prezentare, de un magazin online, de un site mare, cu mult continut, sau mai mic, el trebuie gandit sa fie in primul rand centrat oe nevoile celui care il viziteaza. Asta se obtine prin crearea unui site functional, care sa se incarce rapid, care sa fie accesibil de pe mobil, sa fie intuitiv de folosit si de navigat.
Tocmai datorita faptul ca prin intermediul internetului un vizitator poate foarte bine sa paraseasca site-ul tau in favoare concurentei, mai ales ca piata este una cu multe alte site-uri si firme similare, mai ales cand discutam la nivel global, el va trebui sa gaseasca pe site ceva care sa se simta ca i se adreseaza lui personal, nevoilor lui, si ca doar de la tine va putea gasi ceea ce cauta.
Desigur, un site trebuie sa aiba si un caracter estetic, sa fie placut privirii, dar mai ales in ultima vreme accentul se pune cu precadere pe functionalitate, si un continut targetat, permanent actualizat, un site dinamic si responsiv care sa fie in permanenta evolutie cu toate modificarile privitoare la domeniul online, promovarea online, prin motoare de cautare si nu numai.
cum fac ca ami da multe eruari puteti sa ma ajutati cu ceva