De 10 ani oferim servicii de web design si promovare web pentru site-uri. Cred ca e momentul sa spunem lucrurilor pe nume, sa explicam celor interesati de cum se face o promovare web cum ca nu exista secrete sau alte combinatii magice ci doar trebuie respectate principiile pe care chiar Google le face publice.
Marele secret e sa nu incalci regulile SEO. Exista 2 tipuri de probleme in promovarea web, si anume: 1 – lipsa totala a optimizarii si a promovarii web si, 2 – optimizarea si promovarea web excesiva sau, prin metode neortodoxe (black SEO). O sa spuneti ca, chiar are legatura cu magia alba si magia neagra. Nu e nici o magie. Vom lamuri lucrurile in continuare.
Ce presupune totusi promovarea web?
Dupa cum am scris in unele articole mai vechi despre optimizare si promovare online, exista inca de la inceputurile lui Google, 2 reguli de baza care nu au disparut si nu vor disparea vreodata pentru indexarea in motorul lui de cautare.
1. Continut relevant, original si de calitate.
Continutul site-ului trebuie sa aduca un plus de valoare, trebuie sa fie concis, astfel incat nu doar robotii motoarelor de cautare sa gaseasca cuvinte cheie relevante ci si utilizatorii umani sa il poata parcurge usor si sa poata gasi informatii de valoare.
Ce inseamna acest lucru in cazul unui site de prezentare, spre exemplu? Site-ul de prezentare al unui produs sau serviciu nu trebuie sa aiba excesiv de multe pagini. Textele de prezentare trebuie sa fie bine scrise incat sa scoata in evidenta caracteristicile principale, avantaje, metode de contact / comanda, plata.
Daca textele paginilor au fost scrise cu gandul la client si nu numai decat la motorul de cautare, daca textul este original si nu copiat, daca este relevant pentru cuvantul cheie cautat, atunci el mai mult ca sigur se va gasi in primele rezultate ale cautarilor online.
Google pune tot mai mult accent pe comportamentul utilizatorilor umani din site, ia in considerare cat stau pe pagina cei care o deschid, presupunand ca ei citesc continutul si, cati din ei revin ulterior la acea pagina. Daca odata ajuns pe site-ul tau, omul pleaca de acolo in urmatoarea secunda e clar. Pagina nu este relevanta pentru cuvantul cautat.
2. Link-uri relevante cu autoritate mare.
Stim cu totii despre necesitatea crearii / cumpararii de link-uri spre site. Cu cat mai multe link-uri si pe site-uri cu PR mai mare, cu atat mai bine. Nu? … nu prea mai e chiar asa.
Intradevar, conteaza sa avem link-uri spre site, in fond, e a doua conditie din promovarea web a unui site. Ideia e ca acele link-uri sa para cat mai naturale, si sa fie de calitate. Aici lucrurile sunt un pic mai complicate decat la punctul 1.
Reteaua de link-uri trebuie construita cu grija in procesul de promovare site. Trebuie sa evitam fermele de link-uri, site-urile cu penalizari Google, site-urile care au foarte multe link-uri externe, chiar daca au un PR mare. Unele link-uri e posibil sa duca chiar la penalizari in loc sa ne ajute in indexarea google.
Sursele link-urilor trebuie sa fie destul de variate, din site-uri cu vechimi diferite, platforme diferite, pe cuvinte cheie diferite si nu doar spre prima pagina. Trebuie sa avem link-uri pe diferite nivele, long tail links, short tail links si pe cuvnte cheie variate, la fel mai lungi sau mai scurte.
In practica, in functie de concurenta cuvintelor cheie propuse, si in functie de locurile pe care se afla un site, se poate alcatui un plan de optimizare site si promovare web pe decursul unei perioade mai lungi sau mai scurte. Costurile de promovare site depind de volumul si perioada acestor lucrari de promovare. Pentru estimari gratuite ne puteti contacta!
Folositor, foarte folositor, mersi autor!