Am auzit de de numarate ori intrebarea “De ce Google nu indexeaza o pagina web?” sau “Am un site publicat de 3 luni si nu a fost indexat de Google“. In cele ce urmeaza incercam sa lamurim o parte din aceste probleme si sa gasim solutii la ele.
Dupa cum bine stiti, Google a fost fondat si functioneaza in continuare pe 2 reguli de baza: 1 – continut original si de calitate si, 2 – link-uri spre site. De aici au derivat o gramada de metode de optimizare SEO si promovare web, care de care mai mult sau mai putin utile, unele sprijinindu-se pe idei absurde, poate chiar cu tenta oculta :))
1. Continut original si de calitate
Auzim tot timpul despre acest lucru si de cele mai multe ori ne facem ca nu am inteles. E mai usor sa copiezi in text, un articol decat sa scrii tu unul original. Decat sa pierzi ore intregi publicand articole originale si utile pe site-ul tau mai bine le copiezi in cateva minute de la site-ul concurent. Oare asa sa fie?
Poate ca publicand cateva articole copiate, ele vor fi mai bine indexate decat pe site-ul de unde le-ai copiat. Acest lucru e posibil deoarece ai si articole originale in site sau, nu a fost inca bine examinat de crawler-ii Google.
Sa presupunem totusi ca ai creat singur paginile site-ului tau si, dupa publicarea online a site-ului acesta nu a fost inca indexat. Ce trebuie sa faci in acest caz?
Asigura-te ca paginile site-ului tau sunt optimizate SEO on-page, adica: codul sursa al site-ului este valid, continutul text al site-ului este suficient (macar 150 cuvinte) si usor de inteles (nu e amestecat cu declaratii de stiluri sau functii javascript), ai titluri si subtiluri in pagina (H1, H2, H3, etc), ai titluri si descrieri la imagini (google inca nu stie sa citeasca un text dintr-o poza daca nu il ajuti cu o descriere sau titlu) si, nu in ultimul rand ai informatii meta (descriere, cuvinte cheie, titlul paginii) – toate diferite de la o pagina la alta.
Ai grija ca pagina sau articolul scris de tine sa aduca un plus de valoare site-ului si nisei respective. Nu incerca sa scrii articole formate dintr-o enumerare anosta de cuvinte cheie (cuvintele pentru care te intereseaza sa fie indexat). Am vazut foarte multe articole care nu spun pur si simplu nimic concret. Textul articolului ar trebui sa aduca informatii utile cititorului, nu doar sa fie scris pentru a fi indexat.
2. Link-uri spre site
Link-urile trebuie sa fie INSPRE site si nu invers. Spun de multa vreme ca link-urile reciproce nu ajuta cu nimic un site. Google pune accent pe link-urile venite dinspre diferite site-uri (de preferat site-uri de incredere, cu PR mare) ca si cand acestea ar recomanda site-ul tau pentru un anumit subiect (un anumit cuvant cheie). Teoretic asa ar si trebui sa fie. Site-ul tau sa aiba link-uri din articole scrise de catre altii fara un anume interes – un fel de lauda neconditionata.
La un site nou ai grija sa existe cel putin link-uri interne in site – intre toate paginile site-ului. Sa nu uitam ca web-ul este gandit ca o panza de paianjen, ca o retea de legaturi, noduri – link-uri.
Dupa link-urile interne incearca sa ai link-uri externe, inspre site, fara a avea o reciprocitate. Aceste link-uri ar trebui sa vina de pe domenii web diferite, de pe IP-uri diferite. Nu incerca sa cumperi foarte multe link-uri intr-un timp scurt pe un anume cuvant cheie. Poate fi considerat spam. Link-urile trebuie sa fie atat spre prima pagina a site-ului cat si spre pagini interne (deep link) si nu toate de pe acelasi cuvant cheie. Ideal ar fi ca numarul acestor link-uri sa creasca treptat, fara a avea o anumita regularitate (nu saptamanal sau lunar) si din site-uri diferite (nu doar din site-uri cu PR 3, 5, sau 7).
bun articolul , multumesc
super articolul. Multumesc
Folositor..multumesc!
M-a ajutat enorm!