Creste-ti afacerea Eco cu un site atractiv si functional adaptat pentru marketingul online
Produsele Bio au devenit tot mai populare si mai cautate si in tara noastra, dar asta nu inseamna ca munca necesara promovarii lor a scazut, din contra, concurenta pe piata este destul de mare si orice intreprinzator care vinde sau doreste sa vanda orice fel de produse Bio trebuie sa invete cum sa isi promoveze eficient activitatea si produsele.
Identificarea unei nise este extrem de importanta pentru succesul unei afaceri si a promovarii acesteia, iar cand vine vorba despre motoare de cautare, continut, oamenii cauta in general informatii targetate, au o intrebare, o problema, ei nu se uita dupa ceva generic, eterogen. De multe ori o persoana care nu este familiarizata cu concepte precum SEO, marketing online, se va simti descurajata atunci cand vrea sa identifice specificul site-ului pe care vrea sa il faca, cuvintele cheie care sa fie inserate in continut, deoarece pentru fiecare cuvant cheie analizat vede poate zeci sau sute de site-uri potential concurente, deja pe piata, cu care se va lupa pentru vizitatori si pentru atentie. Dar in realitate, odata cunoscute si stapanite principiile de SEO si regulile dupa care functioneaza, vei vedea ca acest lucru nu este imposibil. Pana la urma site-ul tau trebuie sa vina in intampinarea nevoilor celui care cauta ceva anume pe intenet, o informatie, un produs, iar acestea sunt de obicei cautari locale sau pe anumite nise.
Asta face ca un magazin eco sa poata gasi acea nisa careia i se adreseaza, si sa ofere informatii pertinente si foarte bine definite care sa constituie punctul prin care vizitatorii pot descoperi site-ul tau si magazinul tau.
Ia in calcul ce alte magazine si site-uri din acest domeniu, care ofera produe sau informatii complementare ar putea fi potrivite pentru a face un parteneriat si a plasa reclame pe ele, directionand astfel vizitatori care deja sunt interesati de un anume subiect, dupa cum spuneam o anumita nisa. Poti posta astfel o reclama pentru magaznul tau de produse cosmetice Bio pe un site de produse alimentare eco, sau alta categorie de produse complementara celei pe care o oferi tu. Asfel se poate creste relativ usor si convenabil audienta site-ului tau, cu persoane care stii sigur ca pot fi interesate de ceea ce oferi tu.
Persoanele care cauta in general produse eco sunt in general persoane care se documenteaza in acest sens, sunt persoane informate, deci un mod foarte bun de a face site-ul tau cat mai atractiv, si pentru vizitatori, dar si pentru motoarele de cautare este sa le oferi informatii cat mai utile, concise, insistand pe proprietatile nutritive sau curative ale produselor, astfel incat o cautare pe un anumit cuvant cheie, cum ar fi legat de o afectiune anume, sa poata aduce vizitatori interesati de produsele tale. Pe langa continutul de text, si filmuletele educative, de informare, prezentand modul in care sunt crescute plantele in sistem Bio, cum sunt procesate, proprietatile lor, studiile facute in acest sens sunt la fel un bun mijloc de a informa oamenii, dar si de a-ti face reclama site-ului si produselor tale. Cunoasterea foarte in amanunt a oamenilor care vor fi interesati de produsele tale, a actiunilor acestora, subiectele si temele care ii preocupa, iti vor asigura un avantaj competitiv. Ofera-le ceea ce cauta, arata autoritate si competenta in domeniul tau, si atunci ei te vor cauta. Conteaza aici si vanzarile generate de acest lucru, dar si brandul pe care il vei creste astfel cu fiecare click catre pagina ta.
Foloseste tot arsenalul de promovare in mediul online
Ca la orice site, din orice domeniu, exista un mix de tehnici de marketing prin care iti poti atrage in mod sustenabil, si eficient din punct de vedere al costurilor vizitatori catre site. Pe langa motoarele de cautare, site-uri cu continut video, gen Youtube, prezenta pe site-uri locale, pe alte site-uri de profil iti poate aduce o audienta consistenta, asta chiar si in cazul in care site-ul tau inca nu are un rank mare. Plasarea de link-uri strategice, pe site-uri care au un trafic ridicat, si sunt relevante domeniului tau este iarasi o metoda foarte eficienta de atragere a traficului catre site-ul tau.
Ele aduc atat un ranking bun site-ului tau, cat si vizitatori directi dintre oamenii care dau click pe ele. Pentru asta va trebui sa contactezi in mod activ, continuu, site-uri si companii unde ai putea plasa link-uri pe site-u lor.
Un blog pe site este absolut necesar pentru un magazin de produse eco, el oferind posibilitatea inserarii in mod natural si cu rezultate a cuvintelor cheie relevante, oferind si motivatia vizitatorilor de a reveni pe site pentru a afla permanent ultimele noutati, devenind astfel clienti fideli,
Poti analiza cu diferite tooluri si cum se clasifica paginile concurentilor pe anumite cuvinte cheie, analizand concurenta vei afla multe informatii utile si asta te va ajuta sa iti optimizezi site-ul, sa descoperi ce cuvinte cheie sunt cele mai eficiente, ce link-uri ai nevoie pentru a avea si tu rezultate bune. In general concurenta este un lucru benefic pentru o afacere pentru ca ea duce la inflorirea acelui domeniu, pana la urma oricat de originala ar fi o idee sau un produs, sunt deja sau vor aparea altii care sa le ofere, si atunci cel mai bine este sa ne cunoastem concurenta si sa stim cum sa o depasim.