Conform Digitalpoint Forum şi celor spuse de Matt Cutts pe blogul său, se pare că link-urile plătite nu vor mai fi folositoare pentru optimizările pe motorul de căutare Google deoarece aceştia vor să schimbe metoda de clasificare pentru a se asigura că link-urile plătite nu vor afecta clasificarea Google. Acum se încearcă să se găsească o metodă de a separa link-urile plătite de cele obişnuite şi permit oricui să raporteze link-urile plătite pentru a-i ajuta în acest scop.
Mai mult, Google va acţiona împotriva site-urilor ce conţin multe link-uri plătite. Iar pentru site-urile şi blog-urile ce vând link-uri, Matt Cutts, şeful echipei Google împotriva spam-ului recomanda:
http://www.mattcutts.com/blog/hidden-links
“Dacă doriţi să vindeţi un link trebuie măcar să faceţi în aşa fel încât respectivul link să nu afecteze motoarele de căutare. Sunt multe căi de a face acest lucru. De exemplu, puteţi face ca link-ul plătit să fie redirecţionat de un robot online folosind robots.txt. De asemenea puteţi folosi atributul rel=nofollow.”
Google va face optimizarea mult mai dificilă. Dacă cumpăraţi frecvent link-uri plătite pentru a avansa în clasamentul Google, vă recomand să vă opriţi pentru ca site-ul sau blog-ul dumneavoastră să nu fie penalizat.
Plăţile către deţinătorii de site-uri şi blog-uri pentru link-uri text sunt considerate link-uri plătite. Pentru afişarea plătită în liste de site-uri încă nu sunt specificaţii clare dacă sunt considerate link-uri plătite. Probabil nu vor fi considerate ca atare deoarece şi Google şi Yahoo au propriile lor astfel de liste. Probabil link-uri de la sponsori ca reviewme.com şi Payperpost.com vor fi tratate ca link-uri plătite deoarece unul din scopurile Google este să oprească oamenii din utilizarea link-urilor artificiale ce pot creşte clasificarea site-urilor personale. Devalorizarea link-urilor plătite de către Google va afecta metodele în care deţinătorii de site-uri vor obţine venituri în viitor.
Pentru a obţine trafic prin Google şi a genera venituri din site-ul şi blog-ul dumneavoastră, cred că cele mai bune soluţii în acest moment este ca majoritatea link-urilor să fie reale, să continuaţi să adăugaţi link-uri reale şi relevante şi să vă înnoiţi des site-ul şi blog-ul cu conţinut interesant şi util.